hej jeg er en dreng på 16 år der gerne vil vide lidt om ovennævnte nissan.
min far har en Disco fra 95, og min onkel har en gammel serie 2'er.
men jeg vil gerne starte med en Patrol og vil gerne vide lidt om sådan en både økonomisk, reservedels priser, holdbarhed osv.
har planer om at købe en billig 2,8 patrol som jeg kan gå at lave i stand.
´så jeg ville gerne høre noget fra nogle som har noget erfaring med sådan en trold
håber i tager mig serøst hilsen Matias.
topstykkerne flækker ikke eller får andre defekter, hvis folk gad overholde nissans interval, med at få kontrolleret dysser for hvert 60,000 km, men det gider folk ikke, de vil hellere spare de 1500 kr det koster, og så bruge 15 kg på værksted når den har kørt 180,000 km.
så det er folks egen skyld. de biler der kun kommer på nissan til service, de har kørt både 300 og 400,000 km uden at tage topstykker.
og nej, jeg er ikke nissan mand. jeg kører jeep. det virker fint til mig. og den må heldigvis ikke blive våd.
92 grand cherokee jeep. + 5,5" og 40% 35" Maxxis mudzilla.. FLADMAST:)
06 SUZUKI EIGER, MED 27" DÆK. DER ER 10" OG 12" BREDE.
patrol y260 er en rigtig god starter 4x4 den har mange stærke sider.det eneste rigtig svage punkt er topstykket men jeg tror at lidt af grunde til det er folks måde at behandle bilerne på..rust har de næsten alle sammen og det er jo en japaner..tror næsten de kom ud fra samle båndet med rust hvad enten de heder nissan eller toyota..
der er rigtig mange stumper til dem og de er rimlige i pris hvad enten de er brugte eller nye(brug kun org dele andet kan ikke betale sig)prøv eventuelt nissan roskilde de er rigtige gode til at hjælpe..og ellers har jeg en pæn del reserve dele til dem og kan også hjælpe med andet samt eventuelle spørgsmål så der er ikke andet at sige ind god jagt.
med hensyn til rust skal du gå rammen rigtigt godt igennem for det er det største problem ellers er det fronten der er slem til at ruste(1ny org front koster ca 2500kr hos nissan) og ellers er det alle bære punkterne du skal kontroler 10 stk..
260 eren ja den har et svat topstykke det skylles at den ikk køller nok på sylender 5 og 6 efter hvad de siger hos nissan danmark og at man kan sætte en exter vadpumpe på ved ikk lige hvordan men det er hvad de kloge hovder fortæller GG og så har den 3 korte og 3 lange gløderør og hvis man kun sætter de lange i så flækker den topstykket efter et stykke tid har selv overtaget en hvor den tidliger ejer have gjort det øv øv men hvis man ikk køre den for varm så holder den til næsten alt
og i reserve dele er 2.8 tderen lidt dyr men hvis du får den gammle 3.3 så kan du få det til næsten inge penge
Henrik D
det er ikke olien der gør det. den SKAL have lavet dysser for hvert 60 mener jeg det er, de spræjter forkert og så er det den brænder toppen, det gør alle biler med alu top, nissanen er bare tegnet så den rammer dårligt med dieselen når det går galt.
92 grand cherokee jeep. + 5,5" og 40% 35" Maxxis mudzilla.. FLADMAST:)
06 SUZUKI EIGER, MED 27" DÆK. DER ER 10" OG 12" BREDE.
klarsen skrev:Henrik D
det er ikke olien der gør det. den SKAL have lavet dysser for hvert 60 mener jeg det er, de spræjter forkert og så er det den brænder toppen, det gør alle biler med alu top, nissanen er bare tegnet så den rammer dårligt med dieselen når det går galt.
Apropos dyser, har du ikke lige en dyse tester til sådan nogle gamle vogne til at ligge?
Jeg ville egentligt gerne have kigget på mine. (selvom det jo er en Toyota og deraf følger at den aldrig går i stykker)