Opfølgning på Gammelrand 16-17 Maj.

tekniske spørgsmål, efterlysninger, info fra bestyrelsen, forslag til forummet osv osv.
Brugeravatar
618Henrik
Indlæg: 548
Tilmeldt: fre 4. apr 2008 11:15
Geografisk sted: Tureby
Kontakt:

Opfølgning på Gammelrand 16-17 Maj.

Ulæst indlæg af 618Henrik »

Det var, som alle der var deroppe jo så, et helt kanont terræn med masser af muligheder.

Sådan noget terræn er der _rigtigt_ langt imellem at man bliver tilbudt.

Desværre er muligheden for at køre frikørsel deroppe igen stærkt begrænset da der altid skal være nogle tågenakker der ikke ved hvordan man opfører sig.

Af eksempler kan nævnes:
Kogere på de etablerede grusveje, med dybe hjulspor til følge.
Kørsel på planerede områder (hvad sjovt er der ved at køre et sted der er 100% fladt?)
En der har holdt på en grusvej og trukket en anden bil fri mens hjulene har boret sig 20cm ned i gruset (brug spil og/eller lån en skovl og dæk vejen til igen bagefter)
Masser af affald over hele grusgraven.

Det giver ikke lodsejeren lyst til at låne området ud igen og det giver ikke arrangørene lyst til at stå for det igen når halvdelen af søndagen går med at fylde huller ud og samle affald op.

Ser DU nogen der kører på en måde du er i tvivl om er ok, så spørg vedkommende om det nu også er smart, eller tag fat i en af arrangørene og sig hvem du har set køre åndsvagt. De tågenakker der ødelægger det for os andre skal vi have stoppet!!


Ser DU affald ligge i et terræn, så STOP og saml det op.
Ser du nogen smide affald i et terræn, så meld det til en af arrangørene, tag gerne et billede, henkastning af affald betyder øjeblikkelig bortvisning fra området!
Henrik

BJ42
HDJ80
stRange Rover

!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
Brugeravatar
Henrik D
Indlæg: 351
Tilmeldt: lør 1. nov 2008 00:31

Re: Opfølgning på Gammelrand 16-17 Maj.

Ulæst indlæg af Henrik D »

Kedligt af læse, og jeg skal ikke forsvare noget, men!

Næste gang skal der måske være lidt bedre muligheder for frikørsel, og en mere konkret anvisning af de områder der må og især ikke må køres i.

Alt det med at smide affald osv. er jo selvfølgelig torskedumt, når vi jo i forvejen ikke er elsket af miljøvennerne.
Henrik D
Toyota Rav4
X Nissan X trail (T31)
Patrol GR
Suzuki Jimny
Suzuki Grand Vitara
Brugeravatar
618Henrik
Indlæg: 548
Tilmeldt: fre 4. apr 2008 11:15
Geografisk sted: Tureby
Kontakt:

Re: Opfølgning på Gammelrand 16-17 Maj.

Ulæst indlæg af 618Henrik »

Henrik D skrev:Kedligt af læse, og jeg skal ikke forsvare noget, men!

Næste gang skal der måske være lidt bedre muligheder for frikørsel, og en mere konkret anvisning af de områder der må og især ikke må køres i.

Alt det med at smide affald osv. er jo selvfølgelig torskedumt, når vi jo i forvejen ikke er elsket af miljøvennerne.
Jeg har aldrig tidligere været i et terræn hvor der var så mange muligheder for at køre frikørsel, men ja, det er måske bedre hvis vi fremover bare spærrer et stykke på 100x100meter af og siger "her må der køres".

Jeg vil dog sige at jeg tror de fleste problemer blev skabt af ander end vores medlemmer, men derfor er det alligevel vores alle sammens ansvar at stoppe dem der ødelægger det for os.
Der blev meget tydeligt sagt der ikke måtte køres på de planerede skrænter og i færdigvarer men ellers alle andre steder, alligevel er det et kvaj der har været oppe på en skrænt der var planeret og klar til at blive sået græs på.

Jeg bliver sku pisse sur over sådan noget og fremover står jeg personligt for breifing/førermøde til alle arrangementer som jeg er involveret i. Er allerede i gang med at lave liste over hvad der åbenbart er nødvendigt at påpege.
Henrik

BJ42
HDJ80
stRange Rover

!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
Brugeravatar
klarsen
Sover her
Indlæg: 566
Tilmeldt: lør 5. apr 2008 10:16
Geografisk sted: næstved
Kontakt:

Re: Opfølgning på Gammelrand 16-17 Maj.

Ulæst indlæg af klarsen »

det er jo bare heller ikke nemt, når man som henrik er "formand" for frikørsels arrangementet, MEN alligevel skal følge toyota klubbens regler med at der faktisk ikke er nogle krav til hvem der må køre, hvis de har en bil og betaler, så må de køre. DET KAN KUN GÅ GALT, da de folk der kommer der for første og sikkert sidste gang, er fløjtende ligeglade med regler og div, da de jo aldrig skal køre noget klubrelateret igen.

personligt har jeg i vores klub haft problemer med uheldige folk/episoder, da ALLE der kommer er klub relaterede eller bliver det inden de skal køre, og derved har de en lille smule ansvar for at klubben skal have steder at køre, og derfor skal de opføre sig normalt.

det mest uheldige er bare at der var 10 gamle medlemmer fra dansk 4x4, som alle ved hvordan man opfører sig, og så var der ca 25 biler som vi ikke kender, men som betalte og kørte, pga toyota`s frie regler om at alle må være med, uden nogen former for kursus eller instruktion, andet end ikke førdigvare og ikke yderskrænter, hvilket åbenbart ikke er nok for nogen. men da så regnskabet skal gøres op, så er der nogen der mener at det er biler fra dansk 4x4 som har lavet kvajestreger. fordi det er første gang vi er der.

i teorien er det rigtigt at det er første gang vi er der, MEN samtidigt også første gang at der er frikørsel, og hvad værre er så er det også første gang i dansk 4x4 klubs historie at vi desværre er tvunget til at bare lade folk køre når de har betalt, og desværre også med dertil efterfølgende skade på terrænnet.

det er MEGET uheldigt, og må absolut ikke ske igen, både for dansk 4x4 rygte skyld, og for terrænet i dk, som ikke kan tåle at blive misbrugt.

så løsningen er, som vi hurtigt er blevet enige om, at hvis dansk 4x4 skal stå for noget kørsel, så er det vores regler der gælder ANG lynkursus, og få en lille smule ansvarlighed og klubånd ind i folk INDEN de kører. og kan vi ikke få lov til det, jamen så må vi enten sige nej til at køre med de andre, hvilket så betyder at klubben ikke bliver inviteret med, fordi vi kan lide regler og fornuftige folk i terrænet, ELLER også fraskriver vi os alt ansvar omkring hvordan folk opfører´sig i terrænet.


personligt håber jeg at vi må køre efter vores regler, så vi kan være med igen, og få gang i noget godt samarbejde mellem klubberne, da det er nødvendigt, for at kunne trække de store arrangementer op på et niveau hvor det er fedt og proffesionelt.

weekenden viste jo at Toyota klubben er pisse gode til at lave et trial arrangement i verdensklasse, hvor der kommer folk der ved hvordan man skal være med og de også skal være med de næste 10 år. MEN deres frikørsels regler duer desværre ikke, der er vores bedre, så en sammenblanding, så for vi nogle arrangementer hvor det hele spiller max og der ikke sker noget uheldigt, uden at vi kan finde "gerningsmanden" så han kan blive opdateret om en regel han har overhørt eller glemt fordi han har kørt i for mange år.


jeg er ikke sur eller personlig. jeg vil bare gerne have klubberne til at hænge sammen, så vi kan køre og hygge og så køre lidt mere. og så bør man ikke skyde skylden på klubben men på enkelt personer, da klubberne jo ikke er ansvarlige for hvad folk gør, og slet ikke når der kører "uorganiserede" biler rundt. der er 99% risiko for at det er en af dem der har været på afveje.
92 grand cherokee jeep. + 5,5" og 40% 35" Maxxis mudzilla.. FLADMAST:)

06 SUZUKI EIGER, MED 27" DÆK. DER ER 10" OG 12" BREDE.
Brugeravatar
huggeren
Indlæg: 295
Tilmeldt: man 7. apr 2008 20:38
Geografisk sted: vordingborg

Re: Opfølgning på Gammelrand 16-17 Maj.

Ulæst indlæg af huggeren »

det lyder da trist at det skal gå sådan,hvad er der sket?? og ca hvilken dag.
hvorfor køre noget andet nå man kan køre patrol..
offroad
Indlæg: 36
Tilmeldt: fre 23. maj 2008 21:23

Re: Opfølgning på Gammelrand 16-17 Maj.

Ulæst indlæg af offroad »

Godt at se at i gerne vil samarbejde med toyota klubben, men hvis man vil det er det måske ikke så smart at give give modparten skylden for det der nu er foregået. Jeg har personligt set biler fra begge klubber køre tåbeligt i bunden af graven om lørdagen, så det er måske lidt smartere at se fremad og finde ud af hvordan der kommer mere styr på det i fremtiden, frem for bare sidde og give den anden klub skylden. Jeg tør vædde med at hvis jeg starter en ligende tråd på toyota klubs forum går der ikke langt tid før der er en der giver jer skylden, men hvad kan vi bruge det til?. Der vil altid være medlemmer i der forskellige klubber der ikke når at tænke deres handlinger til ende, men hvis så dem der kan tænke, hjælper de andre lidt, uanset hvilken klub han/hun er tilmeldt igennem, så burde vi nok kunne undgå sådanne sager.
Personligt mener jeg jo nok at hvis man får at vide vi stort set må køre hvor vi vil på nær i færdige produkter bør man så ikke kunne tænke så langt at når nogen har brugt tid på at rette en skrænt af eller etablere en vej så er det nok dumt at ødelægge det igen, ved at trække brænder der hvor gummigeden skal køre mandag.
Så hvis i er så sikre på jeres medlemmer, så bed dem om at hjælpe de knap så kloge fra toyota klubben i stedet for bare at svine dem til.

Skulle i dog have lyst til at fortsætte den kedelige linie kan vi kikke lidt på de dækmønstre der var ved 2 af de steder de ikke skulle have været og 75% af de biler med disse mønstre kom fra Dansk 4x4 klub.

Så skal vi ikke opfordre begge klubbers medlemmer til at tænke sig om når de er til arrangement uanset om det er den ene eller den anden klub der står for det.

MVH René
offroad
Indlæg: 36
Tilmeldt: fre 23. maj 2008 21:23

Re: Opfølgning på Gammelrand 16-17 Maj.

Ulæst indlæg af offroad »

Lige en ekstra uden at jeg ellers skal blande mig, men jeg har lige talt med Rudi og iflg ham var aftalen at Toyota klubben stod for trial og dansk 4x4 for frikørsel, så hvis det skulle gøres anderledes var det helt op til jer at gøre det, eneste krav fra toyota klubben var at deres medlemmer også skulle kunne tilmelde sig til frikørsel, men breefing, afspærring osv var helt op til jer.

Nu skal det jo ikke være hak og brok det hele, så lad os glæde os over de næsten 70 biler der var tilmeldt lørdag ikke har lavet større ulykker, det er trods alt ikke noget en skovl ikke kan rette på et par timer.

igen MVH. René
Brugeravatar
618Henrik
Indlæg: 548
Tilmeldt: fre 4. apr 2008 11:15
Geografisk sted: Tureby
Kontakt:

Re: Opfølgning på Gammelrand 16-17 Maj.

Ulæst indlæg af 618Henrik »

offroad skrev:Lige en ekstra uden at jeg ellers skal blande mig, men jeg har lige talt med Rudi og iflg ham var aftalen at Toyota klubben stod for trial og dansk 4x4 for frikørsel, så hvis det skulle gøres anderledes var det helt op til jer at gøre det, eneste krav fra toyota klubben var at deres medlemmer også skulle kunne tilmelde sig til frikørsel, men breefing, afspærring osv var helt op til jer.

Nu skal det jo ikke være hak og brok det hele, så lad os glæde os over de næsten 70 biler der var tilmeldt lørdag ikke har lavet større ulykker, det er trods alt ikke noget en skovl ikke kan rette på et par timer.

igen MVH. René

Du har helt ret, jeg (og tror heller ikke Ken) beskylder heller ikke nogen bestemte for at overtræde reglerne, fakta er at vi bare ikke havde styr nok på det, hvilket vi fremadrettet kan råde bod på ved at følge de retningslinier som vi altid har haft i Dansk 4x4 Klub.

Jeg personligt har taget alt for let på det og ikke taget højde for at der til et sådant arrangement også kommer nogle uden tilknytning til hverken Dansk 4x4 Klub, Toyota 4WD eller andre af de "gamle" klubber. Det er min fejl, det indrømmer jeg gerne, og netop derfor har vi aftalt at så let tager vi _ikke_ på reglerne igen.
Henrik

BJ42
HDJ80
stRange Rover

!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
Brugeravatar
klarsen
Sover her
Indlæg: 566
Tilmeldt: lør 5. apr 2008 10:16
Geografisk sted: næstved
Kontakt:

Re: Opfølgning på Gammelrand 16-17 Maj.

Ulæst indlæg af klarsen »

Rene.

jeg giver ikke nogen klubber skylden, da jeg er meget sikker på at det ikke er nogen der kører i nogle at klubberne der har lavet ulykker ( uden at vide det med sikkerhed). da alle ved at det drejer sig om at kunne komme igen.

jeg er mere rettet mod den som kører uden for klubberne, som kom og skulle køre med, fordi det var toyota`s regler,som virker ganske fint HVIS man kender de almindelige regler.

vores regler er bedre til de helt grønne og dem som bare lige kommer og kigger og skal køre et kvarter, for at opdage at det absolut ikke er sjovt at kører terræn.

og igen, jeg er ikke personlig eller skyder skylden på den nogen anden klub, da klubben ikke er ansvarlig for den enkeltes handlinger.

og vi vil heller end gerne samarbejde, hvilket vi da forhåbentlig også skal, vi skal bare lige finde en ordentlig løsning og blanding af reglerne, så det ikke går galt igen. jo bedre det går, des sjovere er arrangementet også. og det er da absolut ikke fedt for Rudi at skulle aflevere terrænet når han ved at det er blevet misbrugt.
92 grand cherokee jeep. + 5,5" og 40% 35" Maxxis mudzilla.. FLADMAST:)

06 SUZUKI EIGER, MED 27" DÆK. DER ER 10" OG 12" BREDE.
Rudi
Indlæg: 115
Tilmeldt: søn 5. okt 2008 11:00

Re: Opfølgning på Gammelrand 16-17 Maj.

Ulæst indlæg af Rudi »

For en ordens skyld kan jeg lige skrive i korte træk hvad jeg har sagt til henrik.
Lørdag eftermiddag/aften har en bil med baghjulstræk og BF AT dæk, trukket en koger på en fast grusvej lige uden for campen ca. 2.5 meter i længden og 10cm i dybden.
Og så mellem vi har lavet Trial baner lørdag aften til søndag morgen kl 9.00, har en bil med maxis mudcilla dæk gravet to store huller ca 20-30 cm i dybden og to små 10-20cm i dybden ude i den bagerste ende af graven, lige på kanten af en vej dette kan lige så godt være et forsøg på at trække en anden op, som det kan være fjolleri, men faktum er at de burde være dækket til igen af ham og ikke mig.
ja og køre i de planerede områder siger vist sig selv.
MVH Rudi
Brugeravatar
klarsen
Sover her
Indlæg: 566
Tilmeldt: lør 5. apr 2008 10:16
Geografisk sted: næstved
Kontakt:

Re: Opfølgning på Gammelrand 16-17 Maj.

Ulæst indlæg af klarsen »

Rudi

jeg talte med henrik søndag aften så jeg ved det godt. men nu er alle opdaterede:)

det er bare pisse uheldigt, at det sker, men stadig ikke noget vi kan bebrejde den enkelte klub for, da klubben ikke er ansvarlige for medlemmernes gerninger og ugerninger.

og hvis du/toyota har lyst til at samarbejde med os/4x4 efter weekenden, så må vi sku nok lige holde et møde inden der skal ske noget sjovt næste gang, så vi kan finde en måde så vi kan lave en weekend uden der sker noget ærgeligt igen.

og hvis ikke, så må vi jo bare udråbe hinanden til en flok tosser, og så være sure altid. men sådan er vi forhåbentlig ikke.

og for lige at understrege, jeg er ikke personlig eller noget der ligner, jeg vil bare gerne finde en god løsning på et godt samarbejde. men vil samtidigt ikke have trukket ned over hovedet at 4x4 klubben er en flok idioter, fordi der sker 3 tossede ting,
92 grand cherokee jeep. + 5,5" og 40% 35" Maxxis mudzilla.. FLADMAST:)

06 SUZUKI EIGER, MED 27" DÆK. DER ER 10" OG 12" BREDE.
Rudi
Indlæg: 115
Tilmeldt: søn 5. okt 2008 11:00

Re: Opfølgning på Gammelrand 16-17 Maj.

Ulæst indlæg af Rudi »

Jeg er slet heller ikke ude efter 4x4 klubben, for det kan lige så godt være at de er medlem af begge klubber eller ingen af dem.
Og jo selfølgelig skal vi holde noget sammen en anden gang, og så må vi jo bare have lidt mere styr på hvem der gør hvad og hvornår.
MVH Rudi
offroad
Indlæg: 36
Tilmeldt: fre 23. maj 2008 21:23

Re: Opfølgning på Gammelrand 16-17 Maj.

Ulæst indlæg af offroad »

Og de levede lykkeligt til deres dages ende.

God nat og sov godt
Brugeravatar
klarsen
Sover her
Indlæg: 566
Tilmeldt: lør 5. apr 2008 10:16
Geografisk sted: næstved
Kontakt:

Re: Opfølgning på Gammelrand 16-17 Maj.

Ulæst indlæg af klarsen »

Rudi, det var lige det jeg ville frem til:)

Rene, ja nemlig ja. bare vi ikke skal giftes og få hinanden i enden. eller det der.
92 grand cherokee jeep. + 5,5" og 40% 35" Maxxis mudzilla.. FLADMAST:)

06 SUZUKI EIGER, MED 27" DÆK. DER ER 10" OG 12" BREDE.
Besvar