Sealand Challenge 09

tekniske spørgsmål, efterlysninger, info fra bestyrelsen, forslag til forummet osv osv.
offroad
Indlæg: 36
Tilmeldt: fre 23. maj 2008 21:23

Sealand Challenge 09

Ulæst indlæg af offroad »

Så er der åbnet for tilmelding Sealand Challenge 09, Som er skandinaviens vel nok længste Challenge løb, og det bliver kørt lige her i DK så skynd jer at tilmelde på http://WWW.DANSKOFFROADSPORT.DK
Rudi
Indlæg: 115
Tilmeldt: søn 5. okt 2008 11:00

Re: Sealand Challenge 09

Ulæst indlæg af Rudi »

Hva så dansk 4x4 gutter jeg syntes ikke at jeg kan se nogle af jer har meldt til i nu, er i ikke færdige med at drikke kaffen.
Kom nu ud af busken det kan da ikke være rigtigt at der skal være overtal af gamle land rovere. ;)

MVH Rudi :lol:
Brugeravatar
klarsen
Sover her
Indlæg: 566
Tilmeldt: lør 5. apr 2008 10:16
Geografisk sted: næstved
Kontakt:

Re: Sealand Challenge 09

Ulæst indlæg af klarsen »

vi venter på at kagen skal blive færdig.

og så har vi ingen biler der virker.

og dem der har biler tør ikke deltage.

det er ikke nemt at være co driver.
92 grand cherokee jeep. + 5,5" og 40% 35" Maxxis mudzilla.. FLADMAST:)

06 SUZUKI EIGER, MED 27" DÆK. DER ER 10" OG 12" BREDE.
Brugeravatar
Henrik D
Indlæg: 351
Tilmeldt: lør 1. nov 2008 00:31

Re: Sealand Challenge 09

Ulæst indlæg af Henrik D »

Hej Rudi

Det var vores plan at deltage i år, men kan desværre ikke finde tid alle 3 dage.

Kunne man nøjes med at deltage 1 dag uden for konkurrence, bare for at prøve.

(nb. Har endnu ingen jordanker)
Henrik D
Toyota Rav4
X Nissan X trail (T31)
Patrol GR
Suzuki Jimny
Suzuki Grand Vitara
Rudi
Indlæg: 115
Tilmeldt: søn 5. okt 2008 11:00

Re: Sealand Challenge 09

Ulæst indlæg af Rudi »

Jord anker er ikke noget problem det skal jeg nok finde et eller andet sted.
Det er jo ikke helt 3 dage fredag aften og så lørdag/søndag.
Drenge og piger det er jo syndt at et så godt løb lige i jeres baghave skal gå forbi jeres næser.
Og det kan da ikke være rigtigt at en skallet SUZUKI skal løbe med det hele i den lille klasse vel.

MVH Rudi
Brugeravatar
huggeren
Indlæg: 295
Tilmeldt: man 7. apr 2008 20:38
Geografisk sted: vordingborg

Re: Sealand Challenge 09

Ulæst indlæg af huggeren »

ja jeg kommer godtnok ikke og køre i år,af 2 oversager 1. jeg er orficial ved banen i min (baghave). og 2 min bil er helt og jeg mener helt standart da jeg skal op til skat til vudering i næste uge..

men jeg syntes at flere fra kluben burte tage med da flere af bilerne sakkens kan køre de fleste af banerne og vi er da nødtil at bakke op om det nå nu det er på vores egen hjemme bane..... det ville svare til at fck sad på tribynerne og så brøndby og fc midt jylland spille. På deres eget stadion...
hvorfor køre noget andet nå man kan køre patrol..
Brugeravatar
618Henrik
Indlæg: 548
Tilmeldt: fre 4. apr 2008 11:15
Geografisk sted: Tureby
Kontakt:

Re: Sealand Challenge 09

Ulæst indlæg af 618Henrik »

Altså, Rudi, kan du finde et jordanker jeg kan låne så stiller jeg op i cruiseren.
Jeg kan bare ikke lige se om der er forskel på introklassen eller standard klassen, kan vel ligeså godt køre i standard som i intro?
Henrik

BJ42
HDJ80
stRange Rover

!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
Brugeravatar
huggeren
Indlæg: 295
Tilmeldt: man 7. apr 2008 20:38
Geografisk sted: vordingborg

Re: Sealand Challenge 09

Ulæst indlæg af huggeren »

godt at se lidt mod i klubben`s folk ;) tror at rene har et xtra anker..
hvorfor køre noget andet nå man kan køre patrol..
Brugeravatar
618Henrik
Indlæg: 548
Tilmeldt: fre 4. apr 2008 11:15
Geografisk sted: Tureby
Kontakt:

Re: Sealand Challenge 09

Ulæst indlæg af 618Henrik »

huggeren skrev:godt at se lidt mod i klubben`s folk ;) tror at rene har et xtra anker..
Så er jeg meldt til, med Dane som co-driver.
Rart at vide at min HJ60½, som kører til og fra job hver dag, er Dansk 4x4 Klubs eneste bil som er rå nok til at turde stille op til et rigtigt løb ;)
Henrik

BJ42
HDJ80
stRange Rover

!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
Brugeravatar
huggeren
Indlæg: 295
Tilmeldt: man 7. apr 2008 20:38
Geografisk sted: vordingborg

Re: Sealand Challenge 09

Ulæst indlæg af huggeren »

godt at se lidt mod.. :D
hvorfor køre noget andet nå man kan køre patrol..
Brugeravatar
Henrik D
Indlæg: 351
Tilmeldt: lør 1. nov 2008 00:31

Re: Sealand Challenge 09

Ulæst indlæg af Henrik D »

Jeg kommer da og hepper.

Men min søn kan ikke fredag og søndag desværre.
Henrik D
Toyota Rav4
X Nissan X trail (T31)
Patrol GR
Suzuki Jimny
Suzuki Grand Vitara
Brugeravatar
klarsen
Sover her
Indlæg: 566
Tilmeldt: lør 5. apr 2008 10:16
Geografisk sted: næstved
Kontakt:

Re: Sealand Challenge 09

Ulæst indlæg af klarsen »

618Henrik

man skal jo ikke stille op, bare for at gøre det, man skal stille op for at vinde. og der er jo 2-3 dages med forhåbentlig hård terræn kørsel. det kræver sku sin vogn.


rudi. hvorfor er "terrænkørselen" gået hen og nærmest blevet en klasse lige under formula offroad. hvad med et par gode klatre baner på de store sten i kalken, hvor det ikke er ham med mest motor der vinder, men derimod ham det er bedst til at betjene sin bil.

ingen kritik, bare et spørgsmål. det er ikke mit arrangement, så jeg blander mig ikke.
92 grand cherokee jeep. + 5,5" og 40% 35" Maxxis mudzilla.. FLADMAST:)

06 SUZUKI EIGER, MED 27" DÆK. DER ER 10" OG 12" BREDE.
Brugeravatar
618Henrik
Indlæg: 548
Tilmeldt: fre 4. apr 2008 11:15
Geografisk sted: Tureby
Kontakt:

Re: Sealand Challenge 09

Ulæst indlæg af 618Henrik »

klarsen skrev:618Henrik

man skal jo ikke stille op, bare for at gøre det, man skal stille op for at vinde. og der er jo 2-3 dages med forhåbentlig hård terræn kørsel. det kræver sku sin vogn.
.

Det er da en underlig holdning, slog dine forældre dig tit som barn?
Hvor mange af de hundredevis af deltagere der stiller op i f.eks. Dakar rally tror du regner med at placere sig i top 10?
Hvis det kun var de 5-10 stykker der seriøst kører for at vinde som stillede op tror jeg hurtigt at al form for motorløb ville stoppe.
Men hvis du kun tør at stille op når der ikke er mere end 5 modstandere og du er sikker på at kunne slå dem alle så fred være med det ;)
Henrik

BJ42
HDJ80
stRange Rover

!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
Brugeravatar
Dane
Indlæg: 237
Tilmeldt: man 14. apr 2008 19:00

Re: Sealand Challenge 09

Ulæst indlæg af Dane »

Det er da fedt at der er lidt "bredde" i 4x4 motorsporten herhjemme - Forstået på den måde at der skal være forskellige type arrangementer der stiller forskellige krav til biler/kørere.
Det var iøjenfaldende at de biler der gennemsnitligt klarede sig bedst ved Speed Challenge arrangementet ved Gammelrand faktisk var de biler der lå LÆNGST væk fra Formula Off Road / kæmpe hjul / mega skruet motor.
Jeg synes at det er prisværdigt at der er nogle der gider stable sådan et forholdsvist stort arrangement på benene i Danmark - Jeg ved at de har kæmpet for at finde terræner at køre i osv., så det er fedt at deltage for at kunne bakke op omkring det.
Hvis der kom et spil på den hvide Cherokee ville den da sagtens kunne deltage??
Brugeravatar
huggeren
Indlæg: 295
Tilmeldt: man 7. apr 2008 20:38
Geografisk sted: vordingborg

Re: Sealand Challenge 09

Ulæst indlæg af huggeren »

det er sku rat at se der kommer nogle og køre på de baner/terræner som der er fundet og lavet,og ken du af alle burde vide hvor nederen det er at have brugt så meget tid på at have lavet baner,og så kommer der ingen og bruger dem, det er vel det samme her... :D
hvorfor køre noget andet nå man kan køre patrol..
Brugeravatar
klarsen
Sover her
Indlæg: 566
Tilmeldt: lør 5. apr 2008 10:16
Geografisk sted: næstved
Kontakt:

Re: Sealand Challenge 09

Ulæst indlæg af klarsen »

618Henrik

aldrig.

og alle dem der stiller op, satser da på at være top 10, og gerne komme på podiet.

og jeg gider ikke stille op med en bil jeg ved ikke kan holde. det er spild af min tid, og dem som kører point bogens tid.

og klaus, den og ejeren vil meget gerne, men der skal bygges andre kofangere,istedet for original stort plastik. og akslerne er født dårlige, og jeg ved ikke om gearkassen er stabil, så det ville være fjollet at teste den der.
92 grand cherokee jeep. + 5,5" og 40% 35" Maxxis mudzilla.. FLADMAST:)

06 SUZUKI EIGER, MED 27" DÆK. DER ER 10" OG 12" BREDE.
Brugeravatar
Dane
Indlæg: 237
Tilmeldt: man 14. apr 2008 19:00

Re: Sealand Challenge 09

Ulæst indlæg af Dane »

Klart - Plastik er noget pis. Men havde du ikke en 160'er på et tidspunkt?
Brugeravatar
klarsen
Sover her
Indlæg: 566
Tilmeldt: lør 5. apr 2008 10:16
Geografisk sted: næstved
Kontakt:

Re: Sealand Challenge 09

Ulæst indlæg af klarsen »

Dane min 160er blev skildt ad for 5-6 år siden.
92 grand cherokee jeep. + 5,5" og 40% 35" Maxxis mudzilla.. FLADMAST:)

06 SUZUKI EIGER, MED 27" DÆK. DER ER 10" OG 12" BREDE.
Rudi
Indlæg: 115
Tilmeldt: søn 5. okt 2008 11:00

Re: Sealand Challenge 09

Ulæst indlæg af Rudi »

jeg mener så sandelig ikke at det ar ham med størst motor der altid vinder, hvis man ser på standart klassen fører vi klassen med en 1,3 motor med 60hk vi har så lige opgraderet til 80hk, og hvis vi tager en 3,9 rover motor så skulle den da gerne have omkring 200 så det med størst motor er ikke altid rigtigt, men det er da klart det hjælper med flere krafter.
Det med de tekniske baner syntes jeg også at vi har, men i standart prøver vi at holde os til at køre lige op og ned af sikkerheds messige grunde for der er jo ikke krav til bur i standart.
Så lige det med en teknisk bane i de store sten i kalken hvad tror du Henrik og mange andrer som vi lige har lokket med som kommer med en bil han bruger til hverdag siger til at skulle knokle den op igennem store sten dynger som helt sikkert giver buler, tror du vi ser ham igen en anden gang så.
MVH Rudi
PS. det er heller ikke mig der laver løbet så dette er min mening.
zukidoktor
Indlæg: 15
Tilmeldt: søn 25. okt 2009 23:29

Re: Sealand Challenge 09

Ulæst indlæg af zukidoktor »

Hej alle 4x4 folk og lidt henrik

Det er lidt svært at komme ind midt i en "diskusion" omkring danskoffroadsport, men jeg tror nu nok jeg tør alligevel, på baggrund af det jeg har set i weekenden.

I DOS er det IKKE den største motor/mest ombygget bil der vinder, og man for ikke 1000000 buler og en smadret bil med hjem.

I standart klassen/intro(samme baner) kan alle være med. Vi prøver at sætte vores baner således at selv en hverdagsbil kan være med(derfor ikke "stenbunken" i kalken) Samtidige i starndart er det MEGET vigtigt at "største motor" ikke hjælper. Det tror jeg vist nok dette års sealand er et super bevis på. Hvis man har mod og evner kommer man langt i vores løb(uanset spær, motor, akselafstand, vægt............(spørg bare 618henrik) Ja faktisk vil jeg sige. Kommer man ikke til DOS løb, er det fordi man ikke kan kører bil :roll: , men bare har dårlige undskyldninger.

2009 havde vi en del "nye" og standart bilert med, en hj 60 og en lj70, med flere. ALLE de nye kom fint igennem, med gode baner tider, pr. bane.

618henrik kan selv om han vil berette om hans løb, men jeg kan dog sige at han bevise min holdning om dårlige undskyldninger. Han køret baner, med defekt spil, hurtigere en folk som havde spil på.


618henrik Har vundet et 12.000pounds spil i "fighter" præmie til sealand 2009, hvem her fra "dansk 4x4" tør prøve at gøre han det efter??? Næste lejlighed er Adventure Challenge Marts 2010.


Fotos og resultater se http://www.danskoffroadsportsport.dk

Dette er min personlige holdning, og ikke DOS holdning.!!!!!!

MVH
Martin Sørensen. arrangør sealand challenge, som selv har vundet en 2. plads samlet tidligere år i en STANDART suzuki 68hk, og uden spær. Samme bil var kærestens pendlerbil 120 km pr. dag.

P.S.

drop det nu, kom nu ud og kør 8-)

P.P.S
nu håber jge sgu 618henrik kommer med sin version af løbet, og sin egen holdning, så det er "neutralt"
Besvar