VALG. Modtaget via mail

tekniske spørgsmål, efterlysninger, info fra bestyrelsen, forslag til forummet osv osv.
Brugeravatar
618Henrik
Indlæg: 548
Tilmeldt: fre 4. apr 2008 11:15
Geografisk sted: Tureby
Kontakt:

VALG. Modtaget via mail

Ulæst indlæg af 618Henrik »

Følgende er sendt til Info@4x4.dk

"Pas på jeres hobby, håber I vil sprede budskabet inden valget.

Liberal Alliance sikrede, at ejere af gulpladebiler fra før 5/6 1998 ikke blev beskattet med tilbagevirkende kraft. Beskatningen var den såkaldte misundelsesafgift, hvor mange blev stillet stigninger på op til kr. 15000 om året, helt urimeligt.

60000 bilejere slap, heraf rigtig mange pensionister, som lige netop havde råd til sådan et køretøj. Ligeså mange med en fritidsinteresse, der havde brug for et sådant køretøj til at køre få km.

Jeg arbejdede og iværksatte LAs politik netop i denne sag og det var med stor tilfredshed, at LA fik hevet dette forslag ud af skattepakken. Desværre kunne vi ikke trække nogen af de andre særskatter ud,mulitimedie osv. http://www.bilpriser.dk/news.do?newsid=2669

Hvis rød blok kommer til så er Danmark helt sikker på mange flere nye skatter og afgifter, mon ikke også at de gamle varebiler får dødsstødet.

Stem personligt, stem Liberal Alliance

Thomas Vesth
Folketingskandidat
Liberal Alliance
Sjællands Storkreds"
Henrik

BJ42
HDJ80
stRange Rover

!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
sidse
Indlæg: 8
Tilmeldt: søn 6. apr 2008 21:02
Geografisk sted: Tureby

Re: VALG. Modtaget via mail

Ulæst indlæg af sidse »

618Henrik skrev:Følgende er sendt til Info@4x4.dk

"Pas på jeres hobby, håber I vil sprede budskabet inden valget.

Liberal Alliance sikrede, at ejere af gulpladebiler fra før 5/6 1998 ikke blev beskattet med tilbagevirkende kraft. Beskatningen var den såkaldte misundelsesafgift, hvor mange blev stillet stigninger på op til kr. 15000 om året, helt urimeligt.

60000 bilejere slap, heraf rigtig mange pensionister, som lige netop havde råd til sådan et køretøj. Ligeså mange med en fritidsinteresse, der havde brug for et sådant køretøj til at køre få km.

Jeg arbejdede og iværksatte LAs politik netop i denne sag og det var med stor tilfredshed, at LA fik hevet dette forslag ud af skattepakken. Desværre kunne vi ikke trække nogen af de andre særskatter ud,mulitimedie osv. http://www.bilpriser.dk/news.do?newsid=2669

Hvis rød blok kommer til så er Danmark helt sikker på mange flere nye skatter og afgifter, mon ikke også at de gamle varebiler får dødsstødet.

Stem personligt, stem Liberal Alliance


Thomas Vesth
Folketingskandidat
Liberal Alliance
Sjællands Storkreds"

Når men så må jeg hellere lade være med at stemme på Helle;-)
Brugeravatar
Henrik D
Indlæg: 351
Tilmeldt: lør 1. nov 2008 00:31

Re: VALG. Modtaget via mail

Ulæst indlæg af Henrik D »

Burde de ikke heller stop afgiften på bilerne, når de blev 10år, så vi kan udskiftet alle de gamle biler...

Vil da hellere ha en Y61 fremfor en y60 Patrol, det ville også gavne miljøet
Henrik D
Toyota Rav4
X Nissan X trail (T31)
Patrol GR
Suzuki Jimny
Suzuki Grand Vitara
Brugeravatar
Dane
Indlæg: 237
Tilmeldt: man 14. apr 2008 19:00

Re: VALG. Modtaget via mail

Ulæst indlæg af Dane »

Vil da hellere ha en Y61 fremfor en y60 Patrol, det ville også gavne miljøet
:D Fløjte fløjte fløjte :mrgreen:

Det er godt at den bliver taget op igen, for den kamp slutter nok aldrig før diesel olie bliver noget vi køber i stribede halv liters flasker i Matas sammen med wiener kalk og saltsyre. Generelt er dette ikke et politisk forum, men det er det jo så lidt alligevel da det ripler ind i vores hobby.
Formanden.
Indlæg: 389
Tilmeldt: søn 21. feb 2010 13:08

Re: VALG. Modtaget via mail

Ulæst indlæg af Formanden. »

Hvad er der galt med hvidplade jeeper på veteran status?? Fuck dem på borgen, vi sviner helt sindsygt med 2 på literen i en benzin bil, syner den hver 8 år, og betaler nada i forsikring og vægt afgift.

Jeg er alligevel træt af diesel biler. de ryger og klaprer.
Brugeravatar
huggeren
Indlæg: 295
Tilmeldt: man 7. apr 2008 20:38
Geografisk sted: vordingborg

Re: VALG. Modtaget via mail

Ulæst indlæg af huggeren »

tja jeg bygger min om til benzin af en eller mærkelig grund så er det 5000kr billigere i afgift om året.
hvorfor køre noget andet nå man kan køre patrol..
Brugeravatar
Dane
Indlæg: 237
Tilmeldt: man 14. apr 2008 19:00

Re: VALG. Modtaget via mail

Ulæst indlæg af Dane »

De fleste veteranbiler er ikke så fede at køre på langturs ferie i - Med mindre man er C303 fetishist eller det der er værre. :lol:
Formanden.
Indlæg: 389
Tilmeldt: søn 21. feb 2010 13:08

Re: VALG. Modtaget via mail

Ulæst indlæg af Formanden. »

Dane, så tag dog flyveren. men med en terrænbil, vil du slet ikke på ferie, eller også har man ikke råd, det ved jeg ikke helt:)
Brugeravatar
Dane
Indlæg: 237
Tilmeldt: man 14. apr 2008 19:00

Re: VALG. Modtaget via mail

Ulæst indlæg af Dane »

Flyvere, servostyring og te er for homoer :D
Altsammen ting man kan falde tilbage på når man bliver pensionist.
Besvar