HJ61

tekniske spørgsmål, efterlysninger, info fra bestyrelsen, forslag til forummet osv osv.
sheriffen
Indlæg: 39
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 09:29

Re: HJ61

Ulæst indlæg af sheriffen »

En Unimog er nok lige i overkanten.

Det er ikke et endeligt krav at der skal være 3 på forsædet. Så bare nogle billeder af bilen og troede man kunne sidde 3. Det vigtigste er at mine 2 børn kan sidde i bilen, og det vil jeg mene at de kan.
Med hensyn til at kigge efter en HDJ80, tænker jeg bare at man får en nyere bil.

Jeg faldt lige over denne her : http://www.bilzonen.dk/brugt-bil/720735 ... x4-country

HJ61' eren jeg har kigget på : http://www.bilzonen.dk/brugt-bil/119344 ... 4,0-td-4x4

Jeg har dog fornemmelsen af at i ikke rigtigt er til Jepps herinde :D

Hilsen Rasmus
sheriffen
Indlæg: 39
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 09:29

Re: HJ61

Ulæst indlæg af sheriffen »

En Unimog er nok lige i overkanten.

Det er ikke et endeligt krav at der skal være 3 på forsædet. Så bare nogle billeder af bilen og troede man kunne sidde 3. Det vigtigste er at mine 2 børn kan sidde i bilen, og det vil jeg mene at de kan.
Med hensyn til at kigge efter en HDJ80, tænker jeg bare at man får en nyere bil.

Jeg faldt lige over denne her : http://www.bilzonen.dk/brugt-bil/720735 ... x4-country

HJ61' eren jeg har kigget på : http://www.bilzonen.dk/brugt-bil/119344 ... 4,0-td-4x4

Jeg har dog fornemmelsen af at i ikke rigtigt er til Jepps herinde :D

Hilsen Rasmus
Brugeravatar
Pajero84
Indlæg: 78
Tilmeldt: søn 28. aug 2011 21:41
Geografisk sted: Brønshøj / København

Re: HJ61

Ulæst indlæg af Pajero84 »

sheriffen skrev:HJ61'ern var total fed, men at jeg ikke måtte prøve en tur i bilen var sgu lidt irriterende. Var kørt hele vejen fra København til århus :(

Jeg var da brændt totalt af, hvis jeg ikke måtte prøvekøre den. Det er da en VÆSENTLIG ting.
Der har nok været støj fra gearkasse/differentiale, siden du ikke måtte det.

Så jeg tror bare du skal være glad for du ikke købte den! :)


Jeg tjekkede den lige med gamle synsrapporter osv;

Ved syn 18-08-2010 havde den følgende fejl:

8 chassisramme, zone B, tæret
8 chassisramme, zone B, tæret

Så den har ikke været helt rustfri. Det kommer jo selvfølgelig også an på hvor godt det er lavet, men jeg vil nu heller ikke mene den bil er næsten 90.000kr værd.
Pajero 2.5TD 1996, 4x4, GL Pick-Up, 31" BF-Goodrich A/T
sheriffen
Indlæg: 39
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 09:29

Re: HJ61

Ulæst indlæg af sheriffen »

Tak for tippet.

Har nogle af jer mulighed for at kigge på linket til Jeepen - eller er det ikke en "ægte" 4X4 :D

Rasmus
Brugeravatar
Henrik D
Indlæg: 351
Tilmeldt: lør 1. nov 2008 00:31

Re: HJ61

Ulæst indlæg af Henrik D »

Den er okay, når der er brændstof nok på og den ikke vælter (se sektion 6-7) :o

http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=70137

Den er okay og man kan få meget udstyr til at få den go til off road
Henrik D
Toyota Rav4
X Nissan X trail (T31)
Patrol GR
Suzuki Jimny
Suzuki Grand Vitara
sheriffen
Indlæg: 39
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 09:29

Re: HJ61

Ulæst indlæg af sheriffen »

Av av av, håber fyren klarede den uden skrammer.

Jeg tror jeg tager ned og kigger på jeeppen.

Rasmus
sheriffen
Indlæg: 39
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 09:29

Re: HJ61

Ulæst indlæg af sheriffen »

Hej Henrik.

Det du skriver med brænstoffet. Betyder det den bruger sinsygt meget benzin ?
Brugeravatar
Henrik D
Indlæg: 351
Tilmeldt: lør 1. nov 2008 00:31

Re: HJ61

Ulæst indlæg af Henrik D »

Ja! det gør en US bil. Det var formandens bil og han havde aldrig nok i tanken, så den gik ud når han kom til at køre på skrå
Henrik D
Toyota Rav4
X Nissan X trail (T31)
Patrol GR
Suzuki Jimny
Suzuki Grand Vitara
sheriffen
Indlæg: 39
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 09:29

Re: HJ61

Ulæst indlæg af sheriffen »

Men alle ældre 4X4 bruger vel meget benzin. HJ61'eren bruger vel ca. ligeså meget.

Rasmus
Brugeravatar
618Henrik
Indlæg: 548
Tilmeldt: fre 4. apr 2008 11:15
Geografisk sted: Tureby
Kontakt:

Re: HJ61

Ulæst indlæg af 618Henrik »

sheriffen skrev:Men alle ældre 4X4 bruger vel meget benzin. HJ61'eren bruger vel ca. ligeså meget.

Rasmus
Nej, den bruger mest diesel. :D
Og det et sted mellem 6 og 12 km/l
men en jeep V8 bruger benzin og ligger vel mellem 5 og 8 km/l
Henrik

BJ42
HDJ80
stRange Rover

!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
Brugeravatar
klarsen
Sover her
Indlæg: 566
Tilmeldt: lør 5. apr 2008 10:16
Geografisk sted: næstved
Kontakt:

Re: HJ61

Ulæst indlæg af klarsen »

Henrik, den løb ikke tør når den kørte skævt.

den gik ud, pga noget amerikansk safety pis, som gør at den føler det er farligt før man vælter. og så kan man ikke køre terræn nok til mig. men mon andre tør bruge deres bil på samme måde??

og jeepen med en forsigtig hævning og 33ere, er en super vogn. bare husk det skal være en 6 eller 8 cylindret. og automat gear.
92 grand cherokee jeep. + 5,5" og 40% 35" Maxxis mudzilla.. FLADMAST:)

06 SUZUKI EIGER, MED 27" DÆK. DER ER 10" OG 12" BREDE.
andersc
Indlæg: 30
Tilmeldt: tirs 30. sep 2008 16:04

Re: HJ61

Ulæst indlæg af andersc »

Jeg tør godt 8-)
Brugeravatar
klarsen
Sover her
Indlæg: 566
Tilmeldt: lør 5. apr 2008 10:16
Geografisk sted: næstved
Kontakt:

Re: HJ61

Ulæst indlæg af klarsen »

Anders. du har jo også en 4x4 bil der bliver brugt. da andre vil jo bare spise pølser, og køre med hestetrailer.
92 grand cherokee jeep. + 5,5" og 40% 35" Maxxis mudzilla.. FLADMAST:)

06 SUZUKI EIGER, MED 27" DÆK. DER ER 10" OG 12" BREDE.
sheriffen
Indlæg: 39
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 09:29

Re: HJ61

Ulæst indlæg af sheriffen »

Hvis i gider et spørgsmål til :D

Jeg er sindsygt irrerteret over at jeg ikke kunne prøvekøre HJ61'eren, men jeg er stadig helt vild med den.

Hvis det skulle ende op med at man gav et bud på den, hvad ville så være mere rimeligt en de 90.000. Dette bliver selvføgelig et skøn, men på baggrund af alderen, kørte kilometer, sidste synsrapport og det rust jeg kunne se under bilen - hvad ville så være en mere realistisk pris ? Eller skal man bare holde sig langt væk ?

Hilsen Rasmus
Rudi
Indlæg: 115
Tilmeldt: søn 5. okt 2008 11:00

Re: HJ61

Ulæst indlæg af Rudi »

Jeg ville byde et sted mellem 60 og 70 for den, det er i overkanten for sådanne en gammel bil, men som vi snakkede om så når man først er forelsket i sådanne en spand vil man bare eje den.
( Der er også mange der giver for meget for en gammel 42 )
Hvis den skal koste det skal motor og gear køre godt uden lyde.
MVH Rudi
Brugeravatar
199Krister
Indlæg: 26
Tilmeldt: tors 19. mar 2009 18:16
Geografisk sted: Sønder bjerge ved skælskør

Re: HJ61

Ulæst indlæg af 199Krister »

Den ser fed ud, men hvis du og din far ikke kan skrue det hele selv, kan det blive nogle heftige regninger :? Har selv haft en 61èr for ca. 11 år siden, som desværre havde/fik rigtig mange skavanker :( Jeg gav 80.000kr for den og efter ca. et år havde den kostet mig omkring 50.000kr til motorrenovering,lidt rep af gearkasse og bagtøj + div. andre småproblemer. Og jeg lavede vel at mærke det hele selv, så det var ikke på grund af værkstedsregninger det løb op :cry: Nå men ikke mere malen fanden på væggen, fra mig :D
Hvis du ser lidt i dba og andre steder er der masser af biler der er meget nyere og også nogen med lavere kilometer-tal end den 61èr du har linket til. Jeg har selv valgt en GXér fra 97, så den er til den billige vægtafgift :) , jeg kørte i Lj70 før og det var ligesom at skifte fra en gammel gummivogn til en guld-karet, da jeg fik min GXér :lol:
Ostenfeld biler ved Slagelse(slots-bjergby) har nogle fede amerikaner-slæder der er værd at tjekke ud, hvis du er til sådan noget :idea: .
Under alle omstændigheder vil jeg anbefale dig, at slå dig sammen med en, der har forstand på 4x4 biler, når du skal ud og se og prøvekøre en bil du evt vil købe.
Alene det faktum at du ikke måtte prøvekøre bilen du har linket til, stinker langt væk af, at der kan være noget galt. :o
Her til sidst vil jeg gerne lige sige at alle udsagn her, kun er udtryk for mine egne holdninger til tingene, så der er ingen grund til mavesure bemækninger fra diverse grupperinger, om hvilke bilmærker der er bedst, eller at jeg sikkert bare har været et fjols da jeg købte 61éren(det var jeg ikke, bare uerfaren med 4x4 biler) ;)
Lift ur truck, fat girls can't jump
sheriffen
Indlæg: 39
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 09:29

Re: HJ61

Ulæst indlæg af sheriffen »

Ahhhh det er sgu svært. Hvorfor kan jeg ikke bare købe en gammel fed HJ61'er i perfekt stand til ingen penge :D :D

Jeg kender desværre ingen mekanikkere og jeg selv kan kun tune en Yamaha 4 gears. Jeg tror jeg forsøger at få den ned i pris og så må eventulle reperationer bl.a. dækkes af differencen mellem de 90.000 og den pris jeg vil give for den.
Brugeravatar
Henrik D
Indlæg: 351
Tilmeldt: lør 1. nov 2008 00:31

Re: HJ61

Ulæst indlæg af Henrik D »

Jeg synes du skal tag et koldt bad og slå den bil ud af hovedet....

Du tager til Jylland og må ikke prøve den.... første tegn på du skal gå fra den
På trods af din manglende erfaring omkring bilen, synes du den er rusten neden under.... det er andet tegn
At du spekulere på om den går langt nok på literen... tredje tegn
Du mangler muligheder for at kunne skrue på den… fjerde tegn

Find e. bedre bil til dit behov og færre penge. Så gør dig selv klart, at en stor 4wd med min. 15 år på bagen, der har været jorden rundt et par gange, ikke skal købes som en "problemfri langt på literen" bil.

Få Rudi eller en anden til at finde en bil som er i orden til dine penge og behov
Henrik D
Toyota Rav4
X Nissan X trail (T31)
Patrol GR
Suzuki Jimny
Suzuki Grand Vitara
UNIQ-Import
Indlæg: 55
Tilmeldt: tors 15. jan 2009 09:20

Re: HJ61

Ulæst indlæg af UNIQ-Import »

Henrik D skrev:Jeg synes du skal tag et koldt bad og slå den bil ud af hovedet....

Du tager til Jylland og må ikke prøve den.... første tegn på du skal gå fra den
På trods af din manglende erfaring omkring bilen, synes du den er rusten neden under.... det er andet tegn
At du spekulere på om den går langt nok på literen... tredje tegn
Du mangler muligheder for at kunne skrue på den… fjerde tegn

Find e. bedre bil til dit behov og færre penge. Så gør dig selv klart, at en stor 4wd med min. 15 år på bagen, der har været jorden rundt et par gange, ikke skal købes som en "problemfri langt på literen" bil.

Få Rudi eller en anden til at finde en bil som er i orden til dine penge og behov

Bedste svar og indlæg i denne tråd !!!
8-)
sheriffen
Indlæg: 39
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 09:29

Re: HJ61

Ulæst indlæg af sheriffen »

Det er modtaget :D

Jeg fornemmer at tråden er slut.
Jagter dog stadig en gammel 4x4 der kan bringe mig på jagt/fisketure med drengene. Ikke mere pølsesnak fra min side :D

Jeg takker alle for hjælpen.

Hilsen Rasmus
Besvar