Hjæææælp til ID af problem !!!!

tekniske spørgsmål, efterlysninger, info fra bestyrelsen, forslag til forummet osv osv.
DK-Fire
Indlæg: 5
Tilmeldt: lør 18. feb 2012 17:19

Hjæææælp til ID af problem !!!!

Ulæst indlæg af DK-Fire »

Jeg har en Pajero 2.8 TD fra 98 som giver en MASSE hovedbrud !!!

1. Den vibrerer og runger i kabinen ved ca. 3000 - 3500 omdr.
Umiddelbart ville jeg selv sige at det var kardan'en der var skæv, men problemet er at den kun gør det i 3 og 5 gear.
Jeg har været hos en dygtig 4x4 mand, som sagde at det var gearkassen....
Jeg har så henvendt mig til www.bos.dk og forhørt mig hvad problemet evt. kan være i gearkassen. De klør sig så også lidt i hovedet, da der ingen mislyde er fra lejer eller noget og han kan slet ikke komme i tanke om HVAD der i gearkassen skulle kunne opføre sig, så det giver de vibrationer.

2. Jeg har så fundet ud af at på kardan'en til forhjulene er der et dårligt led og tænkte om den måske drejede med og først blev koblet på længere ude i det hele, men så vidt jeg har fundet ud af drejer den ikke med ved alm. 2 hjulstræk, så det burde ikke være årsagen.

3. Bagerste gearkasse ophæng er færdig, så det kunne måske også give en masse vibration..... MEN så burde den vel gøre det i alle gear og ikke kun i 3 og 5 ?

4. Der hvor bageste kardan går ind i gearkassen kan man vrikke den lidt, dvs. der er lidt "slup" i det. Det kunne også være årsagen... men igen, hvorfor så kun i 3 og 5 gear ???

ALLE forslag er velkomne, da jeg er rigtg glad for bilen og hellere en gerne vil smide nogle penge i at få den frisk igen og skulle der være nogen der mener de kan hjælpe, betaler jeg også gerne lidt for det.
Jeg er bare ikke meget for at smide 10.000,- efter en gearkasse hvis det slet ikke er årsagen, men er til gengæld også efterhånden så desperat at det er tæt på jeg gør det.

HÅBER nogen kan hjælpe :-(
Brugeravatar
huggeren
Indlæg: 295
Tilmeldt: man 7. apr 2008 20:38
Geografisk sted: vordingborg

Re: Hjæææælp til ID af problem !!!!

Ulæst indlæg af huggeren »

det kan sakkens være gearkassen der laver problemet da det eneste gear der går lige i gennem er 4 gear og resten køre over højgears akslen men du køre jo sjældent rundt i 1-2 gear med 3000-3500 omdr i længere tid af gangen så derfor vil du ikke opdage det hvis den også gør det i de gear.
hvorfor køre noget andet nå man kan køre patrol..
Besvar