Side 1 af 1

turbo problem

: søn 23. mar 2014 17:08
af janpatrol81
har et problem med min patrol 3,0 ….den begynder først og trække rigtig når den kommer over 3000rpm har prøvet tubo rens ingen mis lyde fra turbo og trækker ok når den tager ved kan det være stoppet katalysator ?? har meldt fejl på turbo en gang

Re: turbo problem

: man 24. mar 2014 09:34
af 618Henrik
på med et turbomanometer, så du kan se hvad den laver.
Tjek slanger til/fra intercooler, hvis der er lidt revne eller en der er hoppet delvist af vil den opføre sig sådan

Re: turbo problem

: man 24. mar 2014 16:05
af Henrik D
Du er nød til at fortælle hvor gammel den er, for det kan være mange ting...

Er den nyere, kan det være den variable turbo der er færdig.. det være kan det også være luftmængdemåleren (MAP sensor)

Du kan tjekke turboen med fingrene.. der må være max 1mm slør op og ned i (horisonttalt) skovlhjulet og intet slør frem og tilbage (vertikalt)

Tjek som Henrik skriver slanger og andre utætheder evt. med en dieselstart og kik efter om luftfiltret er helt lukket af skidt....

Ellers få læst fejlkoder ud

Re: turbo problem

: man 24. mar 2014 22:51
af janpatrol81
hov ja det har du ret i :? det er en 12/måned 2000 og tak for svar :D vil prøve de ting for og se om jeg kan finde fejlen der

Re: turbo problem

: man 24. mar 2014 22:52
af janpatrol81
Henrik D skrev:Du er nød til at fortælle hvor gammel den er, for det kan være mange ting...

Er den nyere, kan det være den variable turbo der er færdig.. det være kan det også være luftmængdemåleren (MAP sensor)

Du kan tjekke turboen med fingrene.. der må være max 1mm slør op og ned i (horisonttalt) skovlhjulet og intet slør frem og tilbage (vertikalt)

Tjek som Henrik skriver slanger og andre utætheder evt. med en dieselstart og kik efter om luftfiltret er helt lukket af skidt....

Ellers få læst fejlkoder ud
det er en 12 måned 2000

Re: turbo problem

: tirs 25. mar 2014 10:19
af Henrik D
Så er der ikke variabel turbo, men resten af fejlmulighederne er der...

Der sidder en vakuumdåse på turboen der styre wastegaten, som kan blive utæt, prøv og se og stangen over til turboen er nem og rykke frem og tilbage...(=utæt)

Re: turbo problem

: fre 27. jun 2014 19:49
af huggeren
hvis ikke jeg tager fejl er en 3,0 med variabel turbo.. der er ofte problemer med luftmasse føleren på de modeller ellers se om alle vacul dåser gør som de skal og kontroler om alle spjæld kan åbne og lukke sidst men ikke mindest har den kørt mange korte ture så er manifoldet nok sodet til og skal renses.. så på med vanterne og i gang :) og har du ikke selv mod på det så gi mig et ring så finder vi en løsning. mvh morten 40714904