Ny 4x4

tekniske spørgsmål, efterlysninger, info fra bestyrelsen, forslag til forummet osv osv.
dlj94
Indlæg: 2
Tilmeldt: søn 25. dec 2016 10:01

Ny 4x4

Ulæst indlæg af dlj94 »

Hej Folkens,

Jeg er på jagt efter en ny 4x4, da den jeg har nu er for lille til mit behov.

Jeg kører idag i en Mitsubishi Pajero fra 1994 med en 2,5'er i, og med træk til 2800kg. kørt 271.000km
-Lille sjov bil, og jeg har endnu ikke haft problemer med den. Hverken en kold vinter morgen eller varm sommerdag. På de to år jeg har haft den nu.

Nu er mit behov så bare opstået, at jeg har erhvervet mig en 10 meter lang campingvogn, på 2 aksler, med en total vægt på 3200kg.
-Nedvejning bliver ikke en mulighed, da alle kg. skal bruges, som den er godkendt til.

Idag trækker jeg rundt med min trailer på 3000kg hvor jeg så kun kan udnytte de 2800kg.. Motorkraften er ved at være lidt vag på Pajeroen, når den får noget tungt i røven.

Så det store forkromede spørgsmål er så.. Her i den store jungle, hvad skal man så vælge???
Er meget åbne for ALLE forslag. - Dog vil jeg gerne have at der er så lidt vedligehold som muligt. - Da der har været en del rustarbejde på pajeroen..

Men.. Der er jo i denne store jungle her, alt fra en gammel patrol 3,3 til en rigtig fin Land Cruiser med udstyr og komfort. - Har også haft en Toureg oppe og vende, fed bil.. Men altså.. Hvad jeg hører folk siger, om bilen, så er det, at den ikke holder.. Jo, hvis man vil ofre penge på reservedele..
Men.. Holder bilerne, altså.. Jeg vil gerne have at der er noget udstyr i dem, og så gerne med aut gear.. Men duer det til de tunge træk?
Og samtidig så, som alle andre, kan det svare sig og give de 6000kr mere om året i afgift, en hvis man bare "nøjes" med en gl. 4x4 på lav afgift.

Pengene, ligger nok i en 150.000 kr. Jeg vil ofre.

Så hvad kan i anbefale? - Hvor det hele hænger sammen..?

Danni Jensen.
LRisbjerg
Indlæg: 5
Tilmeldt: søn 16. aug 2015 19:51

Re: Ny 4x4

Ulæst indlæg af LRisbjerg »

Hej Danni

Det er ikke nemt at finde noget der kan matche alle dine krav.
En Land cruiser eller en Mercedes ML vil nok være mit bedste bud men de er svære at finde til 150.000,-
Nu ved jeg ikke om det er gule eller hvide plader du går efter det giver nogle flere muligheder hvis det er gule plader.

Jeg er enig i at en Toureg kan være et dyrt bekendtskab.

M.v.h
Lars
dlj94
Indlæg: 2
Tilmeldt: søn 25. dec 2016 10:01

Re: Ny 4x4

Ulæst indlæg af dlj94 »

Hej Lars,

Det kommer vel helt an på årgangen.
Som det er nu, er der mange af de ældre ML'er til salg, fra 2002-2005 - Men synes de har gået en krig, så er det med om de holder til ja endnu flere km. Self. Kan har alt en levetid.

Og med hensyn til Land Cruiseren, synes jeg bare, de hurtigt er voldsomt dyre..
Så simpelthen en jungle.. Hehe..
Men tak for inputs! :)

DJ.
Besvar