Side 1 af 1

Billeder fra Gammelrand

: man 4. okt 2010 09:52
af Henrik D
Beklager de få billeder, men manglede Dane, for jeg hang i mit spil den meste af tiden

se denne link

http://picasaweb.google.com/Henrikd61/Gammelrand#

Re: Billeder fra Gammelrand

: man 4. okt 2010 22:07
af 618Henrik
den Hilux på de første 2 billder, enten er den faldet fra seriøst stor højde, eller også er buret lavet af vandrør :?

Re: Billeder fra Gammelrand

: man 4. okt 2010 23:18
af Formanden.
Den lavede en jeep, faktisk faldt den ikke så langt ned. men buret er lavet lorte dårligt, som 90% af de opslidte biler de kører uindregistreret med i toyota.

det forreste rør bør gå tæt på lodret ned fra taget af, og det gør det jo absolut ikke. og vi kunne ikke åbne dørene på den,fordi bøjlen var trykket ned over dem. og køreren kunne dårligt komme ud da den lå på taget, af samme grund.

Re: Billeder fra Gammelrand

: tirs 5. okt 2010 08:26
af 618Henrik
Formanden. skrev:Den lavede en jeep, faktisk faldt den ikke så langt ned. men buret er lavet lorte dårligt, som 90% af de opslidte biler de kører uindregistreret med i toyota.

det forreste rør bør gå tæt på lodret ned fra taget af, og det gør det jo absolut ikke. og vi kunne ikke åbne dørene på den,fordi bøjlen var trykket ned over dem. og køreren kunne dårligt komme ud da den lå på taget, af samme grund.
Ja, latterlige vinkler og dårlige matrialer, så er det jo fedt at have et bur :lol:
Men i det mindste kan det da bruges til at montere lygter på :D

Re: Billeder fra Gammelrand

: tirs 5. okt 2010 09:32
af Formanden.
Buret er jo en ok ting, og har da stivet den en del, men ike nok i forhold til et med korrekte vinkler.'

men den debat bør ikke foregå offentligt, de vognene jo er godkendt i den respektive klub. og jo derfor er i orden. og set den anden vej, så burde et par af bilerne i vores klub også have bur i. nu når vi er nogen der kører som vi gør. personligt er jeg da glad for at jeepen er så stiv som den er, havde det været en chassis bil, havde den været flad, og så havde jeg sku været noget ked af klub kammeraternes oplevelse.

Re: Billeder fra Gammelrand

: tirs 5. okt 2010 10:25
af 618Henrik
et par af de suzukier der kørte speed channlage i gammelrand sidste årvar lavet fint, de skulle bare rejses op og så var de kørende igen, godt nok er de ikke ligeså tunge men man kunne slet ikke se på buret at det havde været brugt.
Jacob tog jo en tur i kalken i 70'er for nogle år siden, der reddede buret ham og er vist genbrugt i den næste 70'er, det viser bare hvor meget forskel der er på måden at lave det på.
Skulle lige hilse og sige at der også er ret meget prisforskel på vandrør og koldtrukne sømløse rør.

Re: Billeder fra Gammelrand

: tirs 5. okt 2010 13:15
af Formanden.
Rudi rullede jo også, på billederne, og der skete tæt på intet.

og hellere vandrør end ingen rør. og jeg tror vinkler og svejsninger er vigtigere end materiale valg.

Re: Billeder fra Gammelrand

: man 11. okt 2010 21:34
af Rudi
nu er det jo sådanne at jeg altid er god for en diskution.
Vi kan blive enige om at mange af de bur der kører i toyota klubben der er dårligt lavet men de er da.
hvordan viller den hilux have set ud hvis den ikke havde bur på.
så har jeg kun et spørgsmål tilbage. Hjalp buret manden eller ikke

Ps de biler der kørte til Speed challenge er dos biler og der er helt andrer krav til bur i den klub.

MVH Rudi

Re: Billeder fra Gammelrand

: man 11. okt 2010 22:14
af Henrik D
Det enerste jeg var ked af var, at buret faktisk låst ham inde i bilen! Hvis der havde være et par kg. mere på føren, var han ikke kommet ud og så havde det været en hel anden sag. Uden bur var taget trykket selvfølgelig mere ind, men vi havde kunne rykke døren op.
Mener ikke der kan være et problem, at man til kontrollen, kikker lidt på hvordan buret er lavet. Feks. at buret er mindst 10 cm fra karrossen og bøjninger er forstærket med en min. en vinkel.

Re: Billeder fra Gammelrand

: man 11. okt 2010 22:44
af Formanden.
Rudi. det er ikke en diskuskution, men en debat. som gerne skulle ende med at vi bliver enige om at buret hjælper. og det hjælper rigtig godt, hvis det er lavet ordentligt.

buret har hjulpet MEGET.. men som henrik siger, det kunne have hjulpet så meget mere, hvis det havde været lavet bedre. og det kan godt være det er "bare" er racere, men de bruger dem også det hårdere og det burde gøre at de var mere sikre.

jeg ville da klart være mere risiko villig i en racer til 15,000. end en synet challenge klar bil til 100,000. derfor burde sikkerheden være bedre eller på ligefod med challenge. men ingen er jo døde heldigvis.

at vi andre så er så dumme7uheldige at vi også ruller, viser bare er vi er for dumme at vi ikke bygger vores biler bedre, før vi er væltet og udsætter vores klub kammerater for den oplevelse at skulle bjerge deres fede formand som er smattet ud i taget på hans jeep, hvis den ikke havde kunne tåle det. hvordan havde den set ud, hvis det var en chassis bil.??

så rør i, og det er vandrør eller højstyrke sømløst og med korrekte vinkler eller mærkelige vinkler er sku ligemeget, bare det kan holde lidt, så er vi godt på vej, til at overleve et styrt til. det kan være dig (læseren) næste gang.