V6 Diesel. Findes det?
- KC 720 4X4
- Indlæg: 37
- Tilmeldt: fre 10. okt 2008 23:12
- Geografisk sted: Jernhøjgård. 4480
V6 Diesel. Findes det?
Som overskriften siger.
Findes der en V6 Diesel og i hvad?
Helst noget ikke alt for elektronisk og gerne med automatkasse
Findes der en V6 Diesel og i hvad?
Helst noget ikke alt for elektronisk og gerne med automatkasse
Mvh. Allan
PU 720 4X2 Årg ?? Blå
KC 720 4X2 Årg 85 Blå
KC 720 4X4 Årg 85 Grå
KC 720 4X4 Årg 85 Sort
http://www.privatradio.net
PU 720 4X2 Årg ?? Blå
KC 720 4X2 Årg 85 Blå
KC 720 4X4 Årg 85 Grå
KC 720 4X4 Årg 85 Sort
http://www.privatradio.net
-
- Indlæg: 389
- Tilmeldt: søn 21. feb 2010 13:08
Re: V6 Diesel. Findes det?
der findes også nogle amrikanske v6 diesler ved jeg og der kan du nok også få en kasse der kan holde
Re: V6 Diesel. Findes det?
Der er da mange v6 dieseler, feks vw og Toyota, samt Mercedes
Henrik D
Toyota Rav4
X Nissan X trail (T31)
Patrol GR
Suzuki Jimny
Suzuki Grand Vitara
Toyota Rav4
X Nissan X trail (T31)
Patrol GR
Suzuki Jimny
Suzuki Grand Vitara
- KC 720 4X4
- Indlæg: 37
- Tilmeldt: fre 10. okt 2008 23:12
- Geografisk sted: Jernhøjgård. 4480
Re: V6 Diesel. Findes det?
Der er også en Nissan/Renault. Det ved jeg godt
Og Google er også et udemærket bud. Problemet er bare at der dukker 6Mil emner op og det har jeg ikke tålmodighed til
Det meste af det der kommer frem på Google, er også for nyt Jeg søger noget der ikke kræver en elektromekanikeringenørudannelse at installere
Netop derfor spørger jeg ud i befolkningen, for mennesker kan læse og forstå mit spørgsmål, det kan en computer ikke
Så come on folkens..... Der må da være nogen af jer, der har spekuleret i alternative kværne, til jeres bovlamme Hi Luxér, King Cabér og andre befordringsmidler med begrænset plads under hjælmen
Og Google er også et udemærket bud. Problemet er bare at der dukker 6Mil emner op og det har jeg ikke tålmodighed til
Det meste af det der kommer frem på Google, er også for nyt Jeg søger noget der ikke kræver en elektromekanikeringenørudannelse at installere
Netop derfor spørger jeg ud i befolkningen, for mennesker kan læse og forstå mit spørgsmål, det kan en computer ikke
Så come on folkens..... Der må da være nogen af jer, der har spekuleret i alternative kværne, til jeres bovlamme Hi Luxér, King Cabér og andre befordringsmidler med begrænset plads under hjælmen
Mvh. Allan
PU 720 4X2 Årg ?? Blå
KC 720 4X2 Årg 85 Blå
KC 720 4X4 Årg 85 Grå
KC 720 4X4 Årg 85 Sort
http://www.privatradio.net
PU 720 4X2 Årg ?? Blå
KC 720 4X2 Årg 85 Blå
KC 720 4X4 Årg 85 Grå
KC 720 4X4 Årg 85 Sort
http://www.privatradio.net
-
- Indlæg: 389
- Tilmeldt: søn 21. feb 2010 13:08
Re: V6 Diesel. Findes det?
problemet er bare at der skal kunne afgiftes, og synes. og den eneste hilux, jeg kan huske med anden motor i, var med en 61er motor. men så vil jeg mene den bliver snude tung, medmindre den bliver bygget seriiøst om, som den var.
og hvorfor vil du have anden motor i kingklappen?? er du træt af at den kan holde i akslerne??
og hvorfor vil du have anden motor i kingklappen?? er du træt af at den kan holde i akslerne??
- KC 720 4X4
- Indlæg: 37
- Tilmeldt: fre 10. okt 2008 23:12
- Geografisk sted: Jernhøjgård. 4480
Re: V6 Diesel. Findes det?
Fordi jeg kan
Nej seriøst (eller noget )
Primært fordi en SD25 ikke kan trække skindet af en kop kold cacao.
Alting i maskinrummet i sådan en sidder åndssvagt, så det er besværligt med turbo og IC.
Og selv med turbo og IC, er det nok begrænset hvad der kan hives ud af den, før den går i luften.
Der er så også det, at jeg gerne vil have automatgear og det kan jeg ikke opdrive til den gamle kasse af en bil.
Det bedste alternativ, indtil videre, er en TD27, med turbo og IC, fra en Terrano og automatkassen fra en King Cab D21 4X2.
Men men..... Lyden Jeg er sikker på en V6 diesel, lyder bedre end en gammel Nissan med kun 4 propper
Og så er den sikkert ikke ret meget tungere, end en R4 motor.
Det med syn og afgifter har også noget at sige. Men det er noget jeg først tager stilling til, når jeg ved hvilke alternativer jeg har og kan stille SBI nogle specifikke spørgsmål, ang vægt, HK, ombygning osv
Nej seriøst (eller noget )
Primært fordi en SD25 ikke kan trække skindet af en kop kold cacao.
Alting i maskinrummet i sådan en sidder åndssvagt, så det er besværligt med turbo og IC.
Og selv med turbo og IC, er det nok begrænset hvad der kan hives ud af den, før den går i luften.
Der er så også det, at jeg gerne vil have automatgear og det kan jeg ikke opdrive til den gamle kasse af en bil.
Det bedste alternativ, indtil videre, er en TD27, med turbo og IC, fra en Terrano og automatkassen fra en King Cab D21 4X2.
Men men..... Lyden Jeg er sikker på en V6 diesel, lyder bedre end en gammel Nissan med kun 4 propper
Og så er den sikkert ikke ret meget tungere, end en R4 motor.
Det med syn og afgifter har også noget at sige. Men det er noget jeg først tager stilling til, når jeg ved hvilke alternativer jeg har og kan stille SBI nogle specifikke spørgsmål, ang vægt, HK, ombygning osv
Mvh. Allan
PU 720 4X2 Årg ?? Blå
KC 720 4X2 Årg 85 Blå
KC 720 4X4 Årg 85 Grå
KC 720 4X4 Årg 85 Sort
http://www.privatradio.net
PU 720 4X2 Årg ?? Blå
KC 720 4X2 Årg 85 Blå
KC 720 4X4 Årg 85 Grå
KC 720 4X4 Årg 85 Sort
http://www.privatradio.net
- Toyota 4ever
- Indlæg: 173
- Tilmeldt: lør 13. sep 2008 22:54
- Geografisk sted: Tappernøje
Re: V6 Diesel. Findes det?
er der ikke noget med man ikke må ændre antallet af cylindre hvis man smider en anden motor i sin bil? eller er det en gammel regel?
jeg køre all terrain fordi jeg er gammel og sær.
me love you big time.
me love you big time.
-
- Indlæg: 389
- Tilmeldt: søn 21. feb 2010 13:08
Re: V6 Diesel. Findes det?
der er noget med at man ikke må forøge vægten på forakselen med mere end 50 kg.
men der er jo så mange regler og rygter at man ikke kan finde rundt i det mere.
så jeg beholder bare min motor i jeepen, de 75 hk klarer det jo ok.
KC. nu skal du jo bare huske at sådan en gang nissan aksler ikke er det mest holdbare. så ville det ikke være sjover at holde den som den er, og så bygge en bil til at køre 4x4 med, kingcaben, holder hirtigt op med at være sjov.
men der er jo så mange regler og rygter at man ikke kan finde rundt i det mere.
så jeg beholder bare min motor i jeepen, de 75 hk klarer det jo ok.
KC. nu skal du jo bare huske at sådan en gang nissan aksler ikke er det mest holdbare. så ville det ikke være sjover at holde den som den er, og så bygge en bil til at køre 4x4 med, kingcaben, holder hirtigt op med at være sjov.
Re: V6 Diesel. Findes det?
At du ikke synes du kan sætte en turbo på forstår jeg ikke rigtig, for det er da letter end at ændre motoren.
Daugbjerg har et komplet turbo sæt til den motor og kan uden køler give 15-20% mere effekt og smider du en køler på kan du bare skrue op. (mindst samme effekt som en V6).
Du kan evt. tag en kugleleje turbo og kun købe manifolden og intercooler hos Daugbjerg, så har du mere moment end du har behov for.
Std. sættet kan iøvrigt synes
Daugbjerg har et komplet turbo sæt til den motor og kan uden køler give 15-20% mere effekt og smider du en køler på kan du bare skrue op. (mindst samme effekt som en V6).
Du kan evt. tag en kugleleje turbo og kun købe manifolden og intercooler hos Daugbjerg, så har du mere moment end du har behov for.
Std. sættet kan iøvrigt synes
Henrik D
Toyota Rav4
X Nissan X trail (T31)
Patrol GR
Suzuki Jimny
Suzuki Grand Vitara
Toyota Rav4
X Nissan X trail (T31)
Patrol GR
Suzuki Jimny
Suzuki Grand Vitara
-
- Indlæg: 389
- Tilmeldt: søn 21. feb 2010 13:08
Re: V6 Diesel. Findes det?
Henrik, hvad koster de daubjerg sæt med godkendelser?? er de ikke stadig halv dyre?? det mener jeg de var i gamle dage.
- KC 720 4X4
- Indlæg: 37
- Tilmeldt: fre 10. okt 2008 23:12
- Geografisk sted: Jernhøjgård. 4480
Re: V6 Diesel. Findes det?
Det lyder dyrt, med et færdigkøbt sæt *GG*
Og så er der jo så det med at det vist er til en TD25 motor og ikke en SD25
SD25 har begge manifolderne på samme side, nemlig venstre og ud over dem, skal der være plads til en generator, en starter, et styrehus og aksel til samme, samt et håndbremsekabel og hovedcylinder med bremseforstærker, der på en 720 er trukket 15-20 cm ud fra torpedovæggen.
Så der er fyldt godt op, allerede inden man forsøger at få plads til en mølle og rør til samme
Ikke dermed sagt det ikke kan lade sig gøre, for det er set gjort..... og det er klart det billigste alternativ.
Og så er der jo så det med at det vist er til en TD25 motor og ikke en SD25
SD25 har begge manifolderne på samme side, nemlig venstre og ud over dem, skal der være plads til en generator, en starter, et styrehus og aksel til samme, samt et håndbremsekabel og hovedcylinder med bremseforstærker, der på en 720 er trukket 15-20 cm ud fra torpedovæggen.
Så der er fyldt godt op, allerede inden man forsøger at få plads til en mølle og rør til samme
Ikke dermed sagt det ikke kan lade sig gøre, for det er set gjort..... og det er klart det billigste alternativ.
Mvh. Allan
PU 720 4X2 Årg ?? Blå
KC 720 4X2 Årg 85 Blå
KC 720 4X4 Årg 85 Grå
KC 720 4X4 Årg 85 Sort
http://www.privatradio.net
PU 720 4X2 Årg ?? Blå
KC 720 4X2 Årg 85 Blå
KC 720 4X4 Årg 85 Grå
KC 720 4X4 Årg 85 Sort
http://www.privatradio.net
Re: V6 Diesel. Findes det?
Svar til Formanden og Allan.
Sættet kostede ca. 20000,- og det får du hurtigt brugt i tid og penge ved et motor skift, men mon ikke man kan få en god rabat i dag, da der jo nok ikke bliver solgt ret mange mere. Vi har iøvrigt 10% fordi vi er en bilklub som en start og gennem et værksted er der 20%.
Allan! Man laver jo ikke et sæt til en der er turbo på som standard og jeg mener der var 2-3 sæt til disse biler. Og det med plads havde de også et sæt til Toyota Hi ace.
Realt er det jo manifolderne der er vigtige og så en kugleleje turbo eller denne HX27W Holset (giver op til 260hk)
http://shop.scanturbo.dk/pl/Tilbud_Specialpris_15.aspx
Ring og spørg Ulrik og hils fra mig Henrik D. (ahl)
Sættet kostede ca. 20000,- og det får du hurtigt brugt i tid og penge ved et motor skift, men mon ikke man kan få en god rabat i dag, da der jo nok ikke bliver solgt ret mange mere. Vi har iøvrigt 10% fordi vi er en bilklub som en start og gennem et værksted er der 20%.
Allan! Man laver jo ikke et sæt til en der er turbo på som standard og jeg mener der var 2-3 sæt til disse biler. Og det med plads havde de også et sæt til Toyota Hi ace.
Realt er det jo manifolderne der er vigtige og så en kugleleje turbo eller denne HX27W Holset (giver op til 260hk)
http://shop.scanturbo.dk/pl/Tilbud_Specialpris_15.aspx
Ring og spørg Ulrik og hils fra mig Henrik D. (ahl)
Senest rettet af Henrik D man 18. okt 2010 11:50, rettet i alt 1 gang.
Henrik D
Toyota Rav4
X Nissan X trail (T31)
Patrol GR
Suzuki Jimny
Suzuki Grand Vitara
Toyota Rav4
X Nissan X trail (T31)
Patrol GR
Suzuki Jimny
Suzuki Grand Vitara
- KC 720 4X4
- Indlæg: 37
- Tilmeldt: fre 10. okt 2008 23:12
- Geografisk sted: Jernhøjgård. 4480
Re: V6 Diesel. Findes det?
Henrik D.
Forstår jeg dit svar rigtigt Mener du en TD25 er en turbomotor For så tager du fejl, hvilket du ikke er den første der gør
Anyway.. Den mølle du linker til, er sq egentlig ikke ret dyr, så måske en SD25 med turbo Det er da langt det nemmeste i hvert fald
Min erfaring er i hvert fald, at det er en bundsolid motor som standard. Pas på den og plej den ordenligt og den vil aldrig svigte dig *GG* Så mon den ikke også kan klare lidt tryk
Jeg har forresten hørt at SD25 bliver brugt i nogle gaffeltrucs og de har en manifold der vender opad Nogen der kan bekræfte det
Ang tiden, er det ikke et problem. For bilen har ikke kørt i snart 3 år Det savler rødt alle vegne på den og den er gået op i "limningen" mange steder.
Så når den bliver sat i værkstedet, er det for en total teardown & rebuild og så er det jo rimelig simpelt at skifte motor ved samme lejlighed
Jeg har i øvrigt Googlet V6 Diesel, i en uendelighed efterhånden og kan sq ikke rigtig finde noget, der passer til mine ønsker.
Enten er det noget gammelt skrammel, der ikke er kendt for holdbarhed, eller også er det noget nymodens, med en masse elektroner
Forstår jeg dit svar rigtigt Mener du en TD25 er en turbomotor For så tager du fejl, hvilket du ikke er den første der gør
Anyway.. Den mølle du linker til, er sq egentlig ikke ret dyr, så måske en SD25 med turbo Det er da langt det nemmeste i hvert fald
Min erfaring er i hvert fald, at det er en bundsolid motor som standard. Pas på den og plej den ordenligt og den vil aldrig svigte dig *GG* Så mon den ikke også kan klare lidt tryk
Jeg har forresten hørt at SD25 bliver brugt i nogle gaffeltrucs og de har en manifold der vender opad Nogen der kan bekræfte det
Ang tiden, er det ikke et problem. For bilen har ikke kørt i snart 3 år Det savler rødt alle vegne på den og den er gået op i "limningen" mange steder.
Så når den bliver sat i værkstedet, er det for en total teardown & rebuild og så er det jo rimelig simpelt at skifte motor ved samme lejlighed
Jeg har i øvrigt Googlet V6 Diesel, i en uendelighed efterhånden og kan sq ikke rigtig finde noget, der passer til mine ønsker.
Enten er det noget gammelt skrammel, der ikke er kendt for holdbarhed, eller også er det noget nymodens, med en masse elektroner
Mvh. Allan
PU 720 4X2 Årg ?? Blå
KC 720 4X2 Årg 85 Blå
KC 720 4X4 Årg 85 Grå
KC 720 4X4 Årg 85 Sort
http://www.privatradio.net
PU 720 4X2 Årg ?? Blå
KC 720 4X2 Årg 85 Blå
KC 720 4X4 Årg 85 Grå
KC 720 4X4 Årg 85 Sort
http://www.privatradio.net